Wieloletnie badania w pełni potwierdzają, że większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, ale rzeczywiście tak jest. Z takich też powodów zabierając się za kreowanie nowej marki czy próbę rozreklamowania już będącej na rynku należy być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.
Dobrane w odpowiedni sposób kolory naprawdę mogą zachęcać do zakupu czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz cała sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to liczyć się trzeba z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu będzie omijała konkretny produkt. Tak wiec nie można tak po prostu wybrać kilka przypadkowych barw i wykorzystać je przy tworzeniu kampanii marketingowej, a trzeba nad wszystkim się zastanowić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko firmowego logo, lecz również opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że klienci będą się z nią często stykać, i na tej podstawie też podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Często jest to powiązane z pewnymi emocjami – jeżeli ktoś będzie miał pozytywne skojarzenie z danym kolorem, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że niektóre kolory mają określone znaczenie, i są niejako kanonem w danych branżach.
Kolor niebieski to profesjonalizm oraz zaufanie, ale też i stabilność, tak więc bardzo chętnie sięgają po niego branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, lecz jednocześnie niebezpieczeństwo, tak więc należy ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, natomiast zieleń wykorzystywana bywa przez firmy z branży medycznej, finansowej, lecz również i takie, które planują podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc planują marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy pudrowy róż sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.
+Tekst Sponsorowany+