Wieloletnie badania w pełni potwierdzają, że większość konsumentów przy dokonywanych wyborach w dużej mierze bierze pod uwagę kolory. Niekiedy nawet nie zdają oni sobie z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, ale rzeczywiście tak jest. Z takich też powodów zabierając się za kreowanie nowej marki czy próbę rozreklamowania już będącej na rynku należy być świadomym tego, jaką rolę to odgrywa.

Dobrane w odpowiedni sposób kolory naprawdę mogą zachęcać do zakupu czy wywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Lecz cała sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to liczyć się trzeba z tym, że wielu klientów właśnie z tego powodu będzie omijała konkretny produkt. Tak wiec nie można tak po prostu wybrać kilka przypadkowych barw i wykorzystać je przy tworzeniu kampanii marketingowej, a trzeba nad wszystkim się zastanowić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Szczególnie że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko firmowego logo, lecz również opakowań czy wizualnego wyglądu placówek. Co oznacza, że klienci będą się z nią często stykać, i na tej podstawie też podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Często jest to powiązane z pewnymi emocjami – jeżeli ktoś będzie miał pozytywne skojarzenie z danym kolorem, to dużo będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty konkretnej firmy. Wiadomo od dawna, że niektóre kolory mają określone znaczenie, i są niejako kanonem w danych branżach.

Kolor niebieski to profesjonalizm oraz zaufanie, ale też i stabilność, tak więc bardzo chętnie sięgają po niego branże technologiczne, ubezpieczeniowe czy bankowe. Czerwień to energia i siła, lecz jednocześnie niebezpieczeństwo, tak więc należy ją bardzo umiejętnie i wyważenie stosować. Po żółtą kolorystykę bardzo chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, natomiast zieleń wykorzystywana bywa przez firmy z branży medycznej, finansowej, lecz również i takie, które planują podkreślić ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc planują marketingowe działania trzeba zastanowić się dobrze, czy pudrowy róż sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej poszukać innego rozwiązania.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić

Gadżety reklamowe – dlaczego warto ich używać

Jedną z podstawowych spraw w handlu będzie zachęcenie klientów, żeby zdecydowali się…

Fototapety 3D – ciekawy pomysł na wykończenie wnętrza swojego domu

Jedną z istotniejszych spraw przy urządzaniu swojego domu czy mieszkania będzie to,…

Jak wybrać dobrą wypożyczalnię oferującą rowery elektryczne

Wyjeżdżając na krótszy czy dłuższy urlop niejednokrotnie nie będzie możliwe zabranie ze…

Do jakich celów stosuje się podwieszane systemy

Jeśli ktoś zaczyna szukać wygodnej, ciekawej alternatywy dla typowych drzwi, kotar czy…